marți, 24 noiembrie 2009

La Bucuresti de ziua alegerilor

Doua zile la Bucuresti, pentru a reflecta alegerile prezidentiale din Romania. A fost o experienta extraordinara pentru mine sa-mi fac meseria de jurnalist in inima Bucurestiului, chiar intr-un moment de maxima cotitura pentru poporul roman.

Dupa 7 ani de cand nu am mai fost in Bucuresti, am descoperit un cu totul alt oras. Frumos, modern, dar si cu vechi edificii marete. Cel mai curios lucru pe care l-am vazut nu doar in Bucuresti, ci in toata Romania e ca panourile cu continut electoral raman pe strazi si blocuri chiar si in ziua alegerilor, lucru categoric neadmis in Republica Moldova, cand in ziua alegerilor este interzisa orice fel de agitatie electorala. In Romania insa totul este altfel, in ziua scrutinului panouri imense cu slogane incitante gasesti la tot coltul.

Un alt lucru surprinzator au fost cozile imense la sectiile de votare, mai ales in campusurile universitare. Studentii de regula voteaza dupa-amiaza, asa incat intre orele 18-21 sute de studenti se inghesuiau la urnele de vot pentru a-si alege presedintele. Multi dintre acestia asa si nu au reusit sa-si exercite dreptul de vot, incalcandu-se astfel dreptul fundamental al cetateanului de a alege.

In concluzie: au fost doua zile pline in care nici macar nu am reusit sa mananc si sa dorm, in schimb am acumulat atatea impresii...

Niciun comentariu: